söndag 24 februari 2019

Glädje, harmoni och tillit

Glädje, harmoni och tillit är mina ord för 2019. Jag behöver mer av detta i mitt liv.

Jag behöver framför allt arbeta med tillit. När man beslutat sig för att checka ut om 5 år så känns det ibland som en mycket lååååång tid och jag vill vara framme nu, på en gång. Det är då jag behöver tillit. Tillit till att jag är på rätt plats och gör rätt saker. Varje dag behöver ha en mening och en del i denna resa är att utforska vad jag ska använda min tid till som fri. Nu när jag jobbar heltid så finns det inte så mycket tid över till annat och det vill jag ändra på. Jag vill hitta min passion och min drivkraft.

Jag har 3 tydliga riktningar:
Jag är ekonomiskt fri - självklart eftersom det är detta bloggen handlar om.

Jag är hälsosam - här handlar det om att må bra vilket för mig är bra kondition, en stark kropp, god nattsömn och bra matvanor.

Jag är kreativ - det är det här området som jag vill utforska. Jag vill skapa, utvecklas och lära mig nytt. På vilket sätt vet jag inte ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar