lördag 30 mars 2019

Mars utvärdering

Mars är snart över och våren är äntligen här. Lönen har kommit in på kontot och pengarna har fördelats ut. Det går framåt.

Buffert = 100%
Mellanrisk = 43% (36% i februari)
Lånsiktigt sparande = 41% (41% i februari)

Vi satsar nu på att fylla mellanrisksparandet där vi har fonder med en fördelning på 60% aktier och 40% räntor.

Ännu roligare var det att vi är så nära att nå 10 Mkr i totalt sparande om allt räknas in. Hus, pension, tjänstepension, sparande. Det saknas bara 26000 kr. Häftigt! Det är en av milstolparna som väldigt snart uppnås.

Jag har ju lite andra mål också förutom ekonomiskt fri. Jag vill vara hälsosam och jag vill utveckla min kreativitet. Det har gått sisådär med dessa mål den här månaden. Jag har jobbat alldeles för mycket och därmed varit trött på kvällarna och inte velat göra något på helgerna. Jag vill bara sitta under min korkek  i min soffa framför tv´n. Det blir man varken hälsosam eller kreativ av. Nu är två stora projekt avslutade så jag hoppas på lite lugnare tider framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar