måndag 13 maj 2019

FLY - knyta ihop säcken

Så, nu är det bara att få ihop detta till en helhet:

Så här ser dagen ut i sin helhet:
Morgonrutin
Tvätt (om man har någon)
Papper (om man har)
Veckouppgift (måndag home blessing, tisdag ledig osv)
Zone städning (måndag, onsdag, torsdag och fredag)

Detta görs direkt på morgonen om man inte arbetar för då gör man morgonrutinen och åker sedan till jobbet. När man kommer hem så tar man vid där man slutade dvs med tvätt.....

Efter middag-rutin
Före säng-rutin

Easy peasy eller vad man nu säger. Tänk när man får detta att flyga, fly, riktig bra. Då är man, om man går upp vid säg 7 klar de flesta dagar före 8-9 sådär och har resten av dagen kvar. Morgonrutinen ska inte ta mer än 30 minuter, tvätten sköter sig mest själv i maskinen, papper blir man klar med om man bara tar tag i det. Veckouppgiften kan ta lite längre om det är måndag eller dagen för ärenden men inte annars och zone-städning tar högst 10 minuter. Eftersom det rullar på så här så kommer man att städa överallt så småningom. Nu när jag ser att tex golvbrunnen i badrummet behöver göras rent så skriver jag upp det på listan för nästa zone-vecka i badrummet och tar det då eller om jag ser att det är smulor i besticklådan (var kommer dom ifrån??) då tar jag det nästa zone-vecka i köket. Det funkar superbra för mig som annars rusar runt och försöker göra alla dessa saker direkt och aldrig känner mig ledig från hemuppgifter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar