måndag 30 december 2019

Utvärdering personliga mål och ekonomi i december

Här kommer utvärderingen för december månad. 

Promenader dagligen (behöver inte vara långa, bara jag kommer ut varje dag.

Jag har gått promenader ca 6 ggr/vecka vilket jag känner mig nöjd med.

Öka takten under promenaden 3 gånger i veckan och köra en variant på HIIT som innebär 60 min snabb gång följt av 90 min vanlig takt, upprepas 3 ggr

Det har gått bra och jag har kört HIIT 3 gånger varje vecka.

Mitt träningsprogram som jag fått av sjukgymnasten 3 ggr/vecka. När december är slut ska jag klara hela program 1 utan att få ont dagen efter.

Över förväntan. Jag har kört programmet 3 ggr per vecka och har nu bara lite ont dagen efter.

Jag äter ALP (den kost jag valt att föja) med tillägg. Jag tar vitaminer och tillskott enligt mitt protokoll. 

Det har fungerat så bra att jag har gått ner lite för mycket i vikt. Nu under julledigheten så har jag ätit både godis och druckit vin så det får bli en nystart i januari igen. Jag har tagit vitaminer och tillskott men känner inte någon skillnad i hälsan så jag tror inte jag ska köpa nytt när det tar slut. Känns som att slänga pengarna i sjön när det inte gör någon skillnad. Svindyrt är det också!

Jag provar mig fram med hudvård och hårvård för att hitta det som fungerar men inte kostar så mycket.
Jag har lagt en plan för 2020 som jag skrivit om i tidigare inlägg.

Vi sparar 25000 kr (varje månad)
Den här månaden blev det 20 000 kr men nästa år kör vi igång med 25000 kr/månad igen.
Våra utgifter per månad understiger 30000 kr
Utgiferna landade på 22677 kr i snitt per månad om vi räknar bort utgifter för gården. 
Om alla utgifter tas med, även för gården, så blev det istället 48434 kr och det berodde på utgifter för el.arbete som behövdes för solpanelerna och 2 nya fönster till uthusen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar