söndag 1 december 2019

Personlig konferens

Jag har kommit fram till att 3 månader är en bra tidsaspekt att sätta mål på och tänker då följa årstiderna på samma sätt som jag tar mig an min kapselgarderob. Varje vinter, vår, sommar och höst går jag igenom min garderob och tar undan de kläder som inte är aktuella och tar fram de som är aktuella och undanhängda sedan tidigare. Jag försöker hålla min garderob rätt minimal och se till att allt passar ihop. Så jag tänkte göra samma sätt för mina personliga mål vilket innebär att mitt år alltså kommer att starta i december. December-Februari (vinter), Mars-Maj (vår), Juni-Aug (sommar) Sept-Nov (höst).

Min vision 0m ett år (December 2020):

1. Jag har en stark kropp och en bra kondition så jag orkar med längre promenader, fixa i trädgården, cykla och vara ute länge. Jag kan gå på gympapass om jag vill. (idag klarar jag inte ens den lättaste träning utan att få fruktansvärt ont)

2. Jag är harmonisk och glad. Jag trivs med livet

3. Jag äter bra mat för min kropp. Kläderna sitter bra och skönt och jag gillar min kropp.

4. Vi har 1,2 Mkr i sparande och vi har ett medvetet handlande både vad gäller mat, skönhet och hårprodukter (jag gör av med ohemult mycket pengar på skönhet och hår idag)


Så där ja, då var de stora penseldragen klara. Nu dags att ta en 3-månaderstugga av detta.

December: 
Promenader dagligen (behöver inte vara långa, bara jag kommer ut varje dag.

Öka takten under promenaden 3 gånger i veckan och köra en variant på HIIT som innebär 60 min snabb gång följt av 90 min vanlig takt, upprepas 3 ggr

Mitt träningsprogram som jag fått av sjukgymnasten 3 ggr/vecka. När december är slut ska jag klara hela program 1 utan att få ont dagen efter.

Jag äter ALP (den kost jag valt att föja) med tillägg. Jag tar vitaminer och tillskott enligt mitt protokoll. 

Jag provar mig fram med hudvård och hårvård för att hitta det som fungerar men inte kostar så mycket.

Vi sparar 25000 kr (varje månad)

Våra utgifter per månad understiger 30000 kr





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar